top of page
ChatGPT Image 30 lip 2025, 19_38_56.png

Nasze środowisko-nasza przyszłość

Witaj w Szkole Promującej Zdrowie, gdzie wierzymy, że troska o zdrowie i środowisko to największe bogactwo. Nasza misja to promowanie zdrowego stylu życia, świadomej troski o otaczającą nas naturę oraz edukacja w zakresie równowagi fizycznej, psychicznej i ekologicznej. Razem budujemy przyszłość, w której dbanie o siebie i o planetę idą w parze. Sprawdź nasze działania, plany i dotychczasowe realizacje – bo nasze środowisko to nasza wspólna przyszłość.

Część wstępna planowania w roku szkolnym 2023/2024

Problem priorytetowy do rozwiązania:

ZWIĘKSZENIE ŚWIADOMOŚCI POWIĄZANIA ŚRODOWISKA NATURALNEGO  ZE ZDROWIEM CZŁOWIEKA.

Krótki opis problemu priorytetowego:

Brak świadomości ekologicznej jest jednym z największych problemów ekologicznych na świecie. Ludzie nie zdają sobie sprawy z wpływu swojego stylu życia na środowisko i nie podejmują działań, aby zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko.

W Polsce problem ten jest szczególnie widoczny, gdyż duża część społeczeństwa nie jest w pełni świadoma skali problemów ekologicznych.

Rozwój cywilizacyjny oraz brak świadomości ekologicznej społeczeństwa przyczyniają się do ciągłej degradacji środowiska przyrodniczego. Chcąc temu przeciwdziałać, powinniśmy już od najmłodszych lat zadbać o edukację ekologiczną dzieci. Pomocne w tym działaniu może być uświadomienie im, jaka jest rola i miejsce człowieka w środowisku przyrodniczym, kształtowanie odpowiedzialnego i opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt, czyli zbliżanie dzieci do natury.

W roku szkolnym 2023/2024 plan pracy Szkoły Promującej Zdrowie powstał na podstawie obserwacji oraz rozmów ze społecznością szkolną.

 

Uzasadnienie wyboru priorytetu:

Na podstawie informacji z przeprowadzonych obserwacji i badań wynika, że uczniowie mają chcieliby zgłębiać swoją wiedzę  o ekologii, poznawać w jaki sposób mogą wspierać ochronę środowiska, zwłaszcza w swojej najbliżej okolicy. Szkoła mieści się we wsi Ulim, w otoczeniu lasów,  z zasobami na które warto ukierunkować najmłodszych. Kreowanie postaw proekologicznych przyczyni się do większej świadomości jak dbać o środowisko naturalne oraz zwróci uwagę na jego ochronę.

Należy edukować uczniów i przypominać jakie znaczenie dla środowiska mają następujące zjawiska:

-zanieczyszczenia powietrza, szkodliwe emisje-spalanie odpadów

-efekt cieplarniany,

-kwaśne deszcze,

-niewłaściwe składowanie odpadów,

-brak segregacji śmieci,

-nadmierne wycinanie lasów

-nadmierna konsumpcja.

ROZWIĄZANIA PROBLEMU PRIORYTETOWEGO :

 

  • kształtowanie u dzieci poczucia odpowiedzialności za siebie i innych,

  • budowanie prawidłowych nawyków proekologicznych,

  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko ( m.in. zwierzęta, lasy),

  • organizowanie kampanii edukacyjnych, wycieczek, projektów, warsztatów, innowacji oraz konkursów poświęconych tematyce proekologicznej,

  • wpieranie dzieci w umiejętność budowania prawidłowych relacji z kolegami, nauczycielami oraz osobami starszymi,

  • rozwijanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz dbanie o higienę,

  • promowanie aktywności fizycznej i zdrowego hobby jako sposobu na gospodarowanie czasem wolnym.
     

Działania zawarte w planie pracy zostały ukierunkowane na wyrabianiu u uczniów nawyku dbania o środowisko, w celu zachowania zdrowia i odpowiedzialności za przyszłość środowiska.

Dotychczasowe działania w naszej szkole
rok szkolny 2023/2024

Skład szkolnego zespołu ds. promocji zdrowia

Nauczyciele

Rodzice

Uczniowie

Pracownicy

niepedagogiczni

Katarzyna Woźniak

Irena Pałasz

Justyna Sierżant

Magdalena Wójciak

Justyna Sierżant

Alicja Walus

Malwina Hreniak

Krystyna Kochmańska

bottom of page